חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תרומות לניצולי שואה

5/5 - (1 vote)

במדינת ישראל, במציאות של שנת 2020, חיים כיום כמאה ותשעים אלף אנשים אשר שרדו את השואה. הנתון הקשה הוא כי מתוך מספר זה- חיים כארבעים וחמישה אלף בתנאי רעב מחפירים ביותר. למרבה הצער, כאלף מאתיים ניצולים הולכים לעולמם מדי חודש.

תרומות לניצולי שואה

האוכלוסייה במדינת ישראל צריכה לעשות חשבון נפש עם עצמה, בין אם מדובר באנשי עסקים ובין אם מדובר באנשים פרטיים ולנסות בכל דרך שניתן על מנת להיטיב עם סוף חייהם של ניצולי שואה וזאת על ידי מתן תרומות לניצולי שואה.

במדינת ישראל כיום קיימות כמה וכמה ארגונים ועמותות אשר עוסקות בנושא של נתינת תרומות לניצולי שואה, הן במתן עזרה יומיומית, הן בעזרה נפשית, הן במימוש זכויות ובנתינת סל של מוצרי מזון, כאשר בשיעור של כשלושים וחמישה אחוז מהם מתגוררים לבדם בדירה שלהם. להלן נציג לפניכם ארבע מן עמותות אלו .

העמותה לעזרה מידית לניצולי שואה – החל ממזון וכלה בתשלום עבור מטפלת סיעודית

המטרה המרכזית של העמותה עבור עזרה מידית אל ניצולי שואה באה לידי ביטוי במענק של תרומות לניצולי שואה, כאשר בראש השנה ובפסח עורכים ארוחות חג חגיגיות ובמהלך השנה העזרה עבורם מתבטאת באספקה של מזון אל בית ניצולי השואה, מסיעים אותם לבתי חולים, מבקרים בבתים שלהם עוזרים בתחום הסיעוד שלהם ועונים על המענה של כל מיני בעיות שלהם אשר מגיחות מעת לעת עמן הן צריכים להתמודד, אשר כאמור רובם הם אשר חיים בגפם וסובלים רבות מן הבדידות.

עמותת אביב עבור ניצולי שואה – עוזרים בהתנדבות עבור הניצולים במימוש הזכויות שלהם

המטרה המרכזית של עמותת אביב עבור ניצולי שואה באה לביטוי במענק של עזרה עבור הניצולים לקבל את מירב הזכויות שלהם הינם זכאים הן ברחבי תבל והן ברחבי מדינת ישראל. שירות זה מוענק ללא עלות וללא עמלה או דמי חבר. החזון של עמותה זו מתבטא בכך שניצולי השואה יוכלו לחיות את מהלך החיים שלהם ברווחה וכן בכבוד אשר מגיע להם וכך עשוי להיות היחס שהם צריכים לקבל מכל הרשויות בארץ אשר עוזרים להם בדרך כל שהיא. העמותה עוזרת בכל בעיה, בביורוקרטיה, בהבנה של חוקים מורכבים אשר מתייחסים אל הזכויות שלהם.

עמותת לתת והחברה להשבה של נכסי ניצולי השואה

על פי דברי עמותת לתת והחברה להשבה של נכסי ניצולי השואה, הגיל הממוצע של אלו אשר שרדו את השואה עומד כיום בשיעור של שמונים ושלושה. רובם מתנהלים מתחת לקו העוני, כאשר הצרכים שלהם נובעים בהנגשה של הדירה אשר בה הם דרים, על מנת שיוכלו להתנהל בה מדי יום, כמו למשל – במקום אמבטיה מקלחת, וכן יש להרחיב את המעברים בדירה שלהם עבור מי מבניהם אשר מתנייד בכיסא גלגלים. עמותה זו מציינת זה מכבר את השנה השלישית אשר בה נערך הפרויקט – נסיים שיפוץ של שמונה מאות בתים עד לסוף השנה. אין עסקינן בשינוי קוסמטי, כי אם מענה עבור הזנחה, כמו לדוגמא – הנגשה והתאמה של הבית של ניצול השואה, וכן טיפול ברצפות אשר הן רעועות, אשר מהוות סיכון רב עבור ניצול השואה, כל פרויקט כזה ייגמר בתום כשלושה שבועות. תרומות לניצולי שואה ידועים, אשר מוענקת בידם רנטה ואשר רמת ההכנסה שלהם הינה עד שיעור של בו ששת אלפים ₪, אבל בפועל הפניות של אלו אשר שרדו את השואה לא עומדות כלל וכלל בקריטריון הזה, כמו לדוגמה – ניצולי שואה אשר נמצאים בתוך שלב של תהליך הכרה, אבל עדיין צריך סיוע ובשל כך יש חשיבות רבה להעניק להם תרומות לניצולי שואה, מכיוון שעמותה זו מממנת את שיפוץ של הדירות שלהם.

ארגון "מאיר פנים" – הארגון החשוב שדואג לניצולי השואה במדינת ישראל

תרומות לניצולי שואה מטעם ארגון "מאיר פנים" בא לידי ביטוי בכך שארגון זה פועל לגיוס של משאבים ושל כספים הן מקרב תורמים מוסדיים והן מקרב תורמים פרטיים ברחבי מדינת ישראל וכל זאת בניסיון לתת קצת רווחה לניצולי השואה אשר חיים במדינת ישראל. הארגון מעניק לניצולי השואה ארוחות חמות וטריות, שמיכות ותנורים בחורף וכל שהם צריכים באופן פרטני.