חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מצלמת דרך או מצלמת אקסטרים?

5/5 - (1 vote)

2

כדי שניגע טוב יותר בסוגיה החשובה שמציגה את ההבדל בצורך בין מצלמת דרך לבין מצלמת אקסטרים עבור נהגי השטח, נדגיש את העובדה החשובה שהיום מדובר בסוגים ייעודיים יותר של מצלמות. הכוונה היא שלאחר דור המצלמות הדיגיטליות לשימוש בצילום ידני, אנו עוברים למצלמות מתקדמות יותר שמאפשרות צילום אוטומטי לאחר שהן מותקנות בחלל כלשהו או על אמצעי מסוים.

כך, מצלמה לרכב היא מוצר ייעודי שיכול לשמש את הנהג במגוון רחב של מצבים וזמנים (כמו מול שוטר תנועה למשל), ומצלמת אקסטרים היא פריט ייעודי שמאפשר לחובבי ההרפתקאות לתעד פרטים מאתגרים רבים תוך פינוי ידיהם לשליטה על הגוף ולניהול החוויה שהם עוברים. דבר זה מראה עד כמה מדובר בסוגים מדויקים של כל מצלמה כדי שכל משתמש יפיק ממנה את המקסימום.

מכירת מצלמות מסוגים אלו הופכת להיות היום כזו המוצגת בקטגוריות מדויקות יותר. לכן מי שמעוניין להתקין מצלמה ברכב השטח שלו צריך לבחור את הקטגוריה המתאימה לו עוד לפני שהוא מתלהב מפרסום של מצלמת דרך מסוימת ולפני שהוא מתפתה ממחיר מבצע מסוים של מצלמת אקסטרים כלשהי. אפשרויות הבחירה של מצלמות שטח אלה, אם נקרא להן כך, מבהירות עד כמה חשוב להתמקד קודם כל בסוג המצלמה ורק לאחר מכן בדגם או בנתונים הטכניים שלה.

על מנת ליהנות בסופו של דבר ממצלמה שתשרת היטב את הנהג/משתמש יש להתייחס למספר אלמנטים שיכוונו את הצרכן לקנייה של מצלמת דרך מצוינת או מצלמת אקסטרים איכותית. לכן על כל אחד לזהות במדויק את הצרכים שלו בטרם הוא רץ לרכוש מצלמה מסוימת, ובנוסף יש לראות כמה כסף צריך להקצות על מנת לקנות דגם איכותי, ועד כמה קיים רצון אישי מסוים לגבי דגם מיוחד כלשהו בשל העיצוב שלו למשל, פונקציה מיוחדת שמושכת את הרוכש וכד'.

לאחר שמבינים שעולם המצלמות של היום יכול להציע דגם מדויק לכל משתמש ומזהים את הצרכים האמיתיים של בעל הרכב, ניתן לזהות את התועלת האמיתית ואת המענה המושלם שיוצרת מצלמה שכדאי להתעניין ברכישתה.

כך למשל, בעלי רכבי שטח שמתמודדים בצורה מאסיבית ובתדירות גבוהה עם חולות, אבק, עפר וכד' ישמחו לרכוש מצלמת אקסטרים עמידה שכוללת מייצב תמונה משובח המתמודד עם רעידות ומציגה איכות צילום מרשימה בהחלט.

לעומת זאת, חשוב לזכור כי רבים הם בעלי השטח שברוב זמנם נוסעים על כביש רגיל (בדרך לעבודה, בנסיעות למפגשים שונים או לבילוי, וגם בטיולים סבירים ונעימים כמובן). רוב גדול זה של נהגים בישראל ישמח מאוד לשלם פחות על מצלמת דרך (מאשר על מצלמת אקסטרים), ליהנות מהקלטה מחזורית (שקיימת רק במצלמות אקסטרים יקרות וחדשניות מאוד), להסתמך על חיישן מיוחד שמגן על קבצי הזיכרון ממחיקה בעת תאונה או אירוע חריג, לתעד פרטים רבים גם אם מדובר על תנאי ראייה ירודים ועוד.